Ben jij een influencer en heb je een eigen website nodig? Als influencer kan het erg handig zijn om een eigen website te hebben die onder andere kan dienen als portfolio. Dit is een mooi product om te kunnen laten zien aan jouw toekomstige samenwerkingspartners. Als influencer weet jij waarschijnlijk al dat er in de toekomst steeds meer gebruik gaat worden gemaakt van influencers als marketingstrategie. Zo zullen steeds meer bedrijven met jou samen willen werken en wordt jij steeds interessanter voor hen. Jij hebt een grote doelgroep die zij vaak maar lastig weten te bereiken, terwijl jij alle ins en outs weet van jouw doelgroep. Een groot voordeel dus! In dit artikel lees je hoe je als influencer je jezelf kunt positioneren en tips voor een eigen website.
Jouw doelgroep is belangrijk
Voor bedrijven ben jij juist zo interessant, omdat de kans groot is dat jij een grote doelgroep bereikt die zij niet weten te bereiken. Daarom is het voor jou erg belangrijk dat je exact weet wie jouw doelgroep zijn en weet jij alle details over jouw doelgroep. Zorg ervoor dat jij je kunt onderscheiden van andere influencers. Dit kun je onder andere doen door een specifieke doelgroep te hebben, bijvoorbeeld sportliefhebbers of fashion. Daarnaast heb je ook vaak een streepje voor als je tegen bedrijven dingen kunt vertellen over jouw doelgroep die zijn niet weten.
Presentatie is de key
Dit is vast niks nieuws voor je, maar het is heel belangrijk dat jij jezelf goed weet te presenteren. Dit kun je onder andere doen door een maatwerk webshop laten maken. Jouw website dient in dit geval dan als portfolio en past bij jou. Nu zal je waarschijnlijk niet in een keer zomaar een website kunnen ophoesten. Dit is een proces wat best wat tijd kost. Nu kun je ervoor kiezen om deze zelf te maken of kun je dit laten uitbesteden. Bij orange-juice.nl kun je bijvoorbeeld heel makkelijk met een team van specialisten een website laten maken die helemaal bij jou aansluit!