Linkbuilding als hulpmiddel

Linkbuilding is een hulpmiddel om SEO-referentie te verbeteren door een netwerk rondom jouw website te creëren. Inderdaad, inkomende links worden zeer gewaardeerd door Google-robots, daarom is het essentieel om deze tool te integreren in uw SEO-strategie.

Linkbuilding: wat is het?

Wat is linkbuilding? Linkbuilding is simpelweg het integreren van inkomende en uitgaande links op jouw website. De strategie bestaat uit het ontwikkelen van een coherent netwerk tussen de verschillende pagina’s via deze links. De vermenigvuldiging van deze links, bijvoorbeeld in onbewerkte vorm, hypertekst of knop, leidt de bezoeker naar een nieuwe pagina die intern kan zijn,. Deze verwijst door naar een nieuwe pagina van jouw site, of extern, in dit geval de bezoeker verlaat jouw site om naar een andere site te gaan waarnaar je in jouw inhoud hebt gelinkt.

Wat is het nut van linkbuilding?

Linkbuilding heeft veel voordelen. Allereerst kun je met deze strategie een boomstructuur in jouw website maken via alle links die je gaat integreren. Dankzij deze links faciliteer je het SEO-werk van Google-robots en leid je ze zelfs door een logische volgorde die ze beter kunnen begrijpen. Gevestigde links geven richting aan zoekmachines, zodat ze de boomstructuur van jouw site gemakkelijker kunnen analyseren. Eenvoudige en snelle analyse voor Google-robots betekent betere SEO voor jou en dus meer zichtbaarheid.

Een ander voordeel van interne links is dat je hiermee je publiek langer op je website kunt houden. Inderdaad, linkbuilding stelt je ook in staat om een ​​intern netwerk te creëren om jouw doelgroep van pagina naar pagina te leiden via jouw site. Een zeer effectieve strategie waarmee je jouw prospects bijvoorbeeld door een salesfunnel kunt leiden of simpelweg naar andere artikelen kunt leiden die je bezoekers mogelijk interesseren.

Tips voor het toepassen van linkbuilding op je website

Hoewel linkbuilding de SEO effectief zal verbeteren, zal het meer of minder effectief zijn, afhankelijk van bepaalde parameters. Allereerst moet de site worden afgewogen tussen het aantal inkomende en uitgaande links. Je moet dus links opzetten die verwijzen naar jouw pagina’s, maar ook andere die verwijzen naar andere sites.

Robots van zoekmachines besteden er bijzondere aandacht aan dat jouw site in het belang van de bezoekers is en hen geeft wat ze nodig hebben. Een site die alleen intern met zijn netwerk werkt, wordt daarom bestraft.

Een andere factor is de kwaliteit van de links die je in jouw website integreert. Links maken is goed, maar links die leiden naar sites die door zoekmachines worden herkend en goedgekeurd, zijn beter. Je moet dus letten op de kwaliteit van je uitgaande links voor een optimale SEO.

Laatste punt voor een effectieve linkbuilding-strategie en zeker het belangrijkste, vermenigvuldig inkomende links. Om dit te doen, moeten andere websites links bevatten die naar jou verwijzen. Het tot stand brengen van deze links kan gebeuren via een partnerschap tussen twee sites of op een gesponsorde manier.