Marketing Influencer software en platform en het verschil

Het kiezen van de juiste tool voor je content marketing strategie is geen makkelijke opgave. Dus welke tool moet je kiezen? Een marktplaats is een online shop met freelance Influencers. Een platform bestaat uit een software waarin Influencers aangemeld zijn. Je moet goed bedenken waar je naar opzoek bent, ervaring, service of data.
Het aanbod Influencers is enorm, daarom is het belangrijk een duidelijk en slimme software te hebben die bedrijven helpen bij het maken van de juiste keuze bij het kiezen van Influencers. Tegenwoordig kun je bijna niet meer om vloggers en bloggers heen als je de jongere generatie wil aanspreken. Influencers weten precies hoe je deze groep moet aanspreken en aansporen. Een Influencer marketing software zorgt ervoor dat je de perfecte persoon vindt voor jouw merk of product. Het platform heeft een tal aan Influencers waar je uit kan kiezen en door gebruik te maken van categorieën wordt het heel makkelijk om relevantie Influencers te vinden.

Wie zitten er te wachten op een marketing Influencer software

Influencer marketing is de snelst groeiende vorm van marketing. Het is dan ook raadzaam om het budget uit te breiden. Sommige campagnes zijn al binnen een uur op te zetten op een platform. Vervolgens kan je dezelfde dag nog een aantal geïnteresseerde influencers verwachten. Via de software is het ook mogelijk om de resultaten en de campagne te monitoren, waardoor je tijd overhoudt omdat je zelf niet alles in de gaten hoeft te houden.

De ontwikkeling binnen de Influencer Marketing Branche

De technologische ontwikkelingen gaan van kinderschoenen langzamerhand naar een volwassen paar. Het is de bedoeling om het platform en de Influencer marketing software programma ’s nog sneller en slimmer te maken, een voorbeeld is het gebruik van beeldmateriaal omdat er nu nog te vaak gekeken wordt naar teksten en tags bij foto’s.
De software is niet gratis, merken betalen een maandelijks bedrag om gebruik te mogen maken van het platform en de software. Het belangrijkste uitgangspunt voor een goede samenwerking, maar vergeet niet duidelijke KPI’s te koppelen aan je campagne want dat zorgt ervoor dat de Influencer zich ook in gaat zetten voor het merk. Merken gaan steeds vaker een lange termijn relatie aan met Influencers om zo de geloofwaardigheid nog hoger te krijgen. Hierbij is vooral de relatie tussen Influencer en merk belangrijk.

Denk verder dan het bereik van de influencers

Hoe meer volgers des te meer bereik is niet helemaal waar, ja het klopt dat je veel mensen bereikt maar als meer dan de helft van die mensen de merkboodschap negeert heeft het veel minder effect dan dat je zou willen. Daarom is het beter om voor Influencer te kiezen met een kleinere maar veel actievere doelgroep. Ga niet te moeilijk denken over Influencer marketing, je moet er met dezelfde bril naar kijken als je doet met gewone marketing. Je hebt een doelstelling, een campagne en daar wil je resultaat uit. Zorg voor regels om de samenwerking zo goed en lang mogelijk vol te houden.
Bron: Juulr.com