Tips bij het kiezen van een online marketing bureau

Ben je op zoek naar een online marketing bureau voor je bedrijf? Dan weet je dat die zoektocht niet makkelijk is. Het is belangrijk dat je het juiste bureau kiest, dat dus goed meedenkt met jouw strategieën. Daarom zijn hier een aantal tips waar je aan moet denken als je een online marketing bureau kiest.

Wat is online marketing?

Als eerste wil je natuurlijk weten wat een online marketing bureau voor jou kan betekenen. De globale definitie is: “De marketing van producten of diensten via het internet.” Er zijn een aantal takken in online marketing: zoekmachine optimalisatie (SEO), online adverteren (SEA), e-mail marketing, content marketing, social media marketing en affiliate marketing.

In gesprek met een online marketing bureau

Als je een marketing bureau op het oog hebt, ga je natuurlijk in gesprek met elkaar om te kijken of het klikt. Er zijn dan een aantal vragen die je kunt stellen om te kijken of dit bureau aan jouw wensen en eisen voldoet of niet. Hieronder is een lijstje met vragen om te stellen tijdens een gesprek:

  • Op welke basis wordt er een SEO campagne gemaakt?
    Moet jij alleen zoekwoorden aangeven en gaan ze daarmee aan de slag of gaan ze een heel onderzoek doen?
  • Welke factoren zijn bepalend voor goede resultaten?
    Niet alle internetbureaus gebruiken dezelfde factoren. Als jij een beetje ervaring hebt met wat werkt, dan weet je al gauw of iets voor resultaat gaat zorgen.
  • Tijdlijn
    Hoeveel tijd gaat er dagelijks, wekelijks, maandelijks inzitten en hoeveel wordt daarbij van jou verwacht? Voeren ze zelf de hele campagne uit of geven ze je een opzetje zodat je zelf verder moet werken?
  • Kostenplaatje
    Dat is natuurlijk ook erg belangrijk om te weten: hoeveel gaat het je kosten? Willen ze werken met een uurtarief of een totaalprijs? Vraag om een overzicht zodat je weet waar je aan toe bent.
  • Referenties
    Als je zeker wilt weten of dit bureau goed werkt levert, kun je vragen om referenties en deze op bellen. Dan weet je zeker dat dit bureau zijn werk doet en jou op weg helpt met de online marketing van je bedrijf. Sommige online marketing bureau, zoals Kwalitiv.nl, delen dergelijke referenties graag op hun websites, zodat je direct een beeld hebt. Natuurlijk is het ook verstandig om de behaalde resultaten die bij deze referenties horen op te vragen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *